一直都以身為一個獨立的女生自豪。

只是再獨立的人也有莫名低潮的時刻。

也有情緒累積到滿溢,必須發洩的時刻。

也有需要一雙肩膀可以靠著哭泣的時刻。



即使如此,依然不是任何一雙肩膀都在接受範圍內。

It's not like any pair of shoulders would do.

我開玩笑說過我只好尋求男性密友的純擁抱,

但是誰都知道終究是個心不甘情不願的白眼+微抱。

And I need more than that. 

Need a hug that would calm me down.

Need someone to tell me that every thing will be alright,

and the emotions will pass very quickly.

I can deal with things on my own, 

but sometimes I just miss how things used to be too much.



我唯一能做的似乎也只是說我很想念。

靜靜聽著安撫,等著情緒過去、平復。

畢竟樂觀如我,一切都會回到好的基準線上的。

只是時間可長可短,有時候需要一點空間。



都很好的,我平均的狀態。

只是一下子冷不防被壞情緒襲擊了。

某個部分的崩解。

不想微笑。

埋進Grey's Anatomy中試圖尋找讓我正當哭泣的藉口。



比起最近遭遇到不同事情的人、真的有流淚理由的人,

我彷彿是在無病呻吟。

但是就像我說的,人總有情緒。

我重要的抒發管道之一就在這裡了,

所以就讓我暫且發洩吧。



I can usually see the positive side of every thing,

but it seems totally different while you are in a bad mood.

I hate becoming pessimistic and thinking about how small the chances are for things to happen.

That's totally not how I wanna view things.



It needs to go away soon.

Maybe a good night sleep is all I need.
arrow
arrow
    全站熱搜

    Elaine Shou 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()